Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym pomiędzy klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze strony e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
W chwili złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się odcinkami łańcucha logistycznego. Odpowiedzialność za to spoczywa na dostawcy. Ten sposób sprzedaży oferuje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skupić się tylko na sprzedaży.
Dla sprzedawcy , zwłaszcza jeśli jest on przedsiębiorcą, który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy lekceważyć. W systemie tym, nie musisz inwestować olbrzymiego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest znakomitym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów. Świetna jest również możliwość posiadania bogatego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to ogromna atrakcja dla młodego przedsiębiorstwa.